Для содержимого этой страницы требуется более новая версия Adobe Flash Player.

Получить проигрыватель Adobe Flash Player



Gringoire

 Daniel Anglès
Daniel Anglès neix a Barcelona el 12 de desembre de 1975, on viu des d’aleshores. Després de passar pel parvulari "Xerric Xerrac”, al setembre de 1981 comença els seus estudis d’EGB al Col·legi Públic Ramon Llull. Acabat el vuitè curs, al setembre de 1989 entra a l’Institut Jaume Balmes, on cursa BUP i COU en l’especialitat de lletres. Al juny de 1993 supera la selectivitat però no arriba a matricular-se a la universitat. A partir d’aleshores es dedica completament al món del teatre.

Els seus pares van néixer a Calaf, poble de la comarca de l’Anoia amb una gran tradició de teatre d’aficionats. Va ser al casal de Calaf on va veure la primera representació teatral: "Els Pastorets”. A part dels espectacles infantils que els seus pares el van portar a veure a Barcelona, va veure el seu primer musical als 11 anys, quan Dagoll Dagom va representar "El Mikado” per la festa major de Calaf al setembre de 1987. Aleshores ja tenia clar que volia fer del teatre la seva vida. "La Nit” de Comediants, dos mesos més tard, al Mercat de les Flors de Barcelona, va ser el primer espectacle per adults que va veure a Barcelona. Va comença a fer teatre amb un grup que va organitzar amb companys de classe (primer "Xirinola” i més tard "Macedònia”). Després vindrien diverses companyies no professionals (inclosa la companyia Clava’t, que ell dirigia) on ve fer diversos espectacles al mateix temps que començava la seva formació. Va compartir totes aquestes aventures amb Pili Capellades; van estudiar junts des dels 5 fins als 18 anys i, temps després, iniciarien junts la companyia El Musical Més Petit.

Després de veure "Mar i Cel” al Teatre Victòria de Barcelona l’octubre de 1988 va sentir que "allò” era el que ell volia fer. Va començar a rebre classes de cant el setembre de 1991 amb Fernando Bañó, que va ser el seu primer mestre fins a l’any 1996. Va rebre classes d’interpretació en diferents escoles amb mestres com Enric Arredondo, Jordi Messalles, Joan Pera o Tamzin Townsend. Buscant una formació el més completa possible, el va portar a rebre també classes de dansa, claqué i diferents tècniques de cos, al mateix temps que rep classes de llenguatge musical. L’any 1995 comença a fer classes de cant amb la cantant Nina i amb Susanna Domènech, que ha estat la seva mestre des d’aleshores.

Una de les escoles en les que es va formar, l’escola Coco Comín, li va obrir les portes al seu primer espectacle professional: el musical infantil PINOTXO, que es va estrenar al Teatre Condal de Barcelona al desembre de 1994. Daniel Anglès va debutar amb aquell espectacle, als 19 anys. El mateix equip va estrenar BOJOS PER BROADWAY al Teatre Joventut d’Hospitalet el juny de 1995, dins el festival Grec. La tardor de 1995, va participar en la gira per Catalunya del musical GERMANS DE SANG, on va poder compartir escenari amb Àngels Gonyalons, a la que havia seguit des del públic els anys anteriors. BOJOS PER BROADWAY es va reposar el desembre del mateix any a la sala Luz de Gas de Barcelona. Allà, Daniel Anglès i Pili Capellades – que eren dos dels intèrprets de l’espectacle- van coincidir amb Manu Guix –pianista i cantant també en la funció- i Susanna Domènech –responsable de la tècnica vocal de la producció. En diferents sopars posteriors a aquelles funcions es va anar gestant un espectacle que determinaria els següents anys de la seva vida: TU, JO, ELL, ELLA... I WEBBER... I SCHÖNBERG... A part de ser un dels quatre intèrprets, Daniel Anglès va compartir amb Pili Capellades les tasques de direcció, guió i adaptació de lleters. Pensat com un concert que havia de servir per recollir fons per a la associació ASPACE, durant l’estiu de 1996, es va acabar transformant en un espectacle. Mentre assajaven, Daniel Anglès va treballar sota les ordres de Calixto Bieito a LA VERBENA DE LA PALOMA que es va estrenar al Teatre Tívoli de Barcelona dins el festival Grec 96 i, a proposta de Jordi Doncos, va ser seleccionat per la factoria Disney per doblar al català el personatge de Quasimodo a les cançons de la pel·licula EL GEPERUT DE NOTRE DAME. Pocs dies abans de la única funció que tenien prevista del musical que estaven preparant, el 12 d’octubre de 1996, al Casal del Metge de Barcelona, van decidir convidar-hi al director del Versus Teatre, Ever Blanchet, que els va proposar programar-lo. L’espectacle es va estrenar al novembre de 1996 i, com a subtítol per a la publicitat, es va fer servir la frase EL MUSICAL MÉS PETIT (aquella temporada s’estava representat al Teatre Tívoli de Barcelona "West Side Story”, i a la publicitat hi posava "el musical más grande”). Aquella frase es convertiria, dos mesos més tard, en el nom del que van decidir que seria una companyia. L’espectacle va tenir un gran èxit de públic i crítica, i va estar en cartell fins al mes de maig, quan va començar una llarga gira per Catalunya. L’espectacle va guanyar els premis Butaca al "millor musical” i a la "companyia revelació”.

Aquella mateixa temporada, concretament el mes de setembre de 1996, als 20 anys, Daniel Anglès es va independitzar. Per poder mantenir-se, va compaginar les funcions al Versus Teatre amb la gira per Catalunya de EL RETAULE DEL FLAUTISTA, l’infantil LES SABATILLES VERMELLES i l’obra de text DEGENERACIÓ EN GENERACIÓ, juntament amb les classes de cant que havia començar a impartir un any abans.

Una de les moltes persones que va veure l’espectacle al Versus Teatre va ser Josep Maria Flotats, aleshores director del Teatre Nacional de Catalunya. Ell va plantejar a la jove companyia el seu segon projecte: EL SOMNI DE MOZART. Daniel Anglès va interpretar el personatge de Tamino, al mateix temps que es responsabilitzava de la direcció de l’espectacle. Conjuntament amb Josep Galindo va realitzar la dramatúrgia i les lletres i Àngel Llàcer es va responsabilitzar de la direcció d’actors. Després d’un llarg i complicat procés d’assajos, que va començar després que Daniel Anglès actués a Edimburg en la reposició de LAVERBENA DE LA PALOMA de Calixto Bieito, l’espectacle es va estrenar el dia 27 de gener de 1998 a la sala petita del TNC, amb 27 intèrprets a l’escenari. Exhaurint les localitats a diari, l’espectacle es va prorrogar fins a sis vegades. Per celebrar-ne les primeres 100 funcions, es va organitzar un concert a les escalinates del teatre al que hi van assistir més de mil persones. El darrer dia de funcions, el juliol de 1998, es va organitzar una marató benèfica de funcions en la que l’espectacle es va representar cinc vegades seguides, a les 12h, les 15h, les 18h, les 21 i les 00h. L’espectacle va rebre tres premis butaca al "millor musical”, "millor direcció d’espectacle musical” i "millor actor de musical” (per Àngel Llàcer) i el premi Sebastià Gasch.

Al setembre del mateix any, Daniel Anglès dirigeix i participa com a intèrpret en el tercer espectacle de la companyia, UN COP MÉS... UNA MICA DE MÚSICA estrenat al Teatre Principal de Barcelona. Després, l’espectacle faria una llarga gira per tot Catalunya. El desembre de 1998 la companyia presenta en directe al Palau de la Música Catalana el seu disc DESERT BLANC, aconseguint un nou èxit. El més de febrer de 1999, coincidint amb la creació Catalunya Cultura, el canal cultural de Catalunya Ràdio, Daniel Anglès dirigeix i presenta el seu primer programa de ràdio: LA QUARTA PARET, que es mantindrà en antena durant quatre anys ininterromputs. Amb aquest espai comença la seva relació professional amb un mitjà que l’apassiona. El mes de maig, UN COP... MÉS UNA MICA DE MÚSICA s’acomiada del públic al Teatre Romea de Barcelona, comptant amb la cantant Nina com a convidada especial per a aquestes funcions. De nou amb Pili Capellades i Susanna Domènech com a companyes de repartiment, i amb les noves incorporacions de Xavi Sabata i Dani Espasa, reposen el primer espectacle de la companyia per a una segona gira per Catalunya.

El mes de setembre de 1999, Daniel Anglès comença els assajos del musical RENT, on hi interpreta el personatge de Mark Cohen. L’espectacle es va estrenar al Teatre Principal de Barcelona i, després d’una gira per Espanya, es va estrenar al Teatro Coliseum de Madrid. Aquest espectacle va coincidir amb una pausa en l’activitat de EL MUSICAL MÉS PETIT, que va reprendre l’activitat ja amb Susanna Domènech i Daniel Anglès com a únics membres estables de la companyia. L’hivern de l’any 2000, s’estrena CASTA DIVA. És la quarta producció de la companyia i, per primer cop, Daniel Anglès no participa com a intèrpret en l’espectacle. Responsable de la idea original i coautor de la dramatúrgia i les lletres, es responsabilitza de la direcció i comparteix tasques amb Víctor Àlvaro. L’espectacle es presenta el Teatreneu de Barcelona i gira per Catalunya.

L’estiu de 2001, es responsabilitza del seu repte més ambiciós fins aleshores a la ràdio: la direcció i presentació del programa d’estiu ÒMNIBUS, amb un equip de més de vint persones format per membres de la redacció de Catalunya Ràdio i actors vinculats a la companyia. La tardor del mateix any, protagonitza la producció NOTRE DAME DE PARIS que inaugura el Barcelona Teatre Musical, interpretant el personatge de Gringoire. El febrer de 2002 suposa l’inici de les activitats de EL MUSICAL MÉS PETIT 2, amb el que es vol obrir una línia d’espectacles per a nens i joves que ajudi a crear nou públic per al gènere. L’estrena de MOLT SOROLL X SHAKESPEARE al Jove Teatre Regina és el primer pas d’aquest projecte. Daniel Anglès es coautor de la idea original, text i lletres de l’espectacle, i es responsabilitza de la seva direcció.

Durant l’estiu de 2002, participa com a director de càsting i coordinador artístic al musical GAUDÍ i, al mateix temps, prepara el nou espectacle de EL MUSICAL MÉS PETIT: JUGANT A RODGERS que s’estrena al VERSUS TEATRE el gener de 2003. Daniel Anglès és director i intèrpret de l’espectacle. Cinc mesos de temporada i una llarga gira per Catalunya varen acabar amb una exitosa funció de Cap d’any al Teatre Romea, acompanyats per l’Orquestra de Granollers. Aquell any, juntament amb Frank Capdet i Xavier Torras, funda la discogràfica CAT RECORDS, especialitzada en la música escènica del nostre país. Dirigeix l’espectacle L’EDAT DE PLÀSTIC, del grup de música de Mallorquí ESPIRAL D’EMBULLS. Durant el mes de setembre, dirigeix per a la productora Cie Stage Holding les audicions a Barcelona per a completar el repartiment del musical CATS, a Madrid.

A l’octubre de 2003, després d’un llarg procés de treball, s’inaugura l’escola AULES, que Daniel Anglès dirigeix i on desenvolupa la seva tasca com a docent. Un equip de més de 50 professors desenvolupen un ambiciós projecte en aquesta escola de música, veu, cant, dansa, cos i interpretació. L’hivern de 2003 suposa l’estrena del segon espectacle de EL MUSICAL MÉS PETIT 2, DE L’OPERA AL MUSICAL. Daniel Anglès torna a dirigir i, al mateix temps, es responsabilitza del guió i la dramatúrgia. Durant la primavera de 2004 s’estrena al Teatre Tívoli FAMA – EL MUSICAL, de la que Daniel Anglès és el director de càsting i coautor de l’adaptació de text i lletres.

L’estiu de 2004, s’enfronta al seu repte més important com a intèrpret: protagonitzar el musical HEDWIG & EL CENTÍMETRO CABREADO. L’acompanya en el projecte la directora de Nova York Abby Epstein, amb qui havia coincidit anteriorment a RENT. Estrenat a La Paloma dins els actes del FORUM 2004, l’espectacle es reposa diverses vegades, sempre amb un gran èxit. Durant l’estiu, treballa com a coordinador artístic i director de casting a Barcelona del musical BAGDAD CAFE, estrenat al BTM. A l’octubre de 2004, la productora Cie Stage Holding li encarrega dirigir a Barcelona un càsting per a seleccionar a la jove protagonista del musical MAMMA MIA, per ser estrenat a Madrid. També és el coautor de l’adaptació de la canço "Dancing Queen”. El desembre del mateix any, el Teatre Romea acull l’estrena de OFF BROADWAY, nova producció de EL MUSICAL MÉS PETIT en que Daniel Anglès torna a repetir com a director, coautor i intèrpret. L’espectacle gira per Catalunya i, juntament amb HEDWIG & EL CENTÍMETRO CABREADO, suposa per a Daniel Anglès un canvi de rumb a nivell creatiu, temàtic i de continguts. Amb aquests dos espectacles, comença una nova etapa teatralment parlant.

Després d’un parèntesi, torna a la ràdio: aquest cop a Catalunya Ràdio on dirigeix i presenta una sèrie de programes especials que s’emeten els dies festius durant la temporada 2005/2006 sota el nom de TRACKS. A l’octubre de 2005, dirigeix l’espectacle LA NIT DE COLE PORTER, un concert homenatge interpretat per la cantant i actriu Marta Ribera que s’estrena dins el Festival Temporada Alta de Girona. També és el coautor de la adaptació de les lletres.

El musical FAMA s’estrena a Madrid el mes de febrer de 2006. Daniel Anglès repeteix com a coautor de l’adaptació i director de càsting. La productora Videomedia realitza un programa de televisió, CAMINO A LA FAMA, que segueix tot el procés de preparació de l’espectacle i s’emet per Telemadrid.


Total en línea: 1
Invitados: 1
Usuarios: 0